dimarts, 8 de gener del 2008

TOKYO

  1. És el principal node de Japó a nivell econòmic i de transports. Al voltant de 150 milions de turistes visiten la ciutat a l’any, que és un 61% de turistes que visiten Japó.

  1. Tokyo és el principal hub de Japó: l’aeroport de Narita és el vuitè que rep més passatgers del món, mentre que l’aeroport de Haneda va ser el sisè del món l’any 1999, amb 54 milions de passatgers rebuts.

  1. El sector d’allotjament de Tokyo va sofrir una baixada important l’any 1997, degut la crisi econòmica que hi va haver, però hi ha signes de que aquest indústria està començant a recuperar-se, ja que l’any 2000 l’ocupació va augmentar un 6,3% respecte l’any anterior, que va ser del 83%.

  1. Per diferències culturals i històriques, relacionades amb la Segona Guerra Mundial, Tokyo te desavantatge respecte a Kyoto, ja que en aquesta hi va esclatar la bomba, i això fa que sigui un atractiu turístic més.

  1. La ciutat té una gran varietat de sectors, amb una gran facilitats per a cada una, i així es promocionen en la seva campanya de màrqueting, en que cada districte s’especialitza en un sector diferent, per exemple Akihabara en tenir la major concentració de tendes electròniques al món, o Roppongi per la seva vida nocturna.

  1. Un 74% de les arribades a Tokyo de l’any 1999 van ser per motius empresarials, un 14% per motius turístics i de shopping i un 12% per motius d’estudi.

  1. La ciutat pateix problemes de transport cada dia, ja que dels 12 milions d’habitants que hi viuen, el 65% fan servir el transport públic.

  1. A començaments de 1998, després de la crisi econòmica, l’ocupació dels hotels va baixar un 10%, fins “només” el 75%, ja que el sector del qual guanyaven més, com les recepcions o els banquets, es van eliminar. Molts hotels van haver de tancar per bancarrota.

  1. Degut a la crisi econòmica, el Japó és un dels països asiàtics on es més rentable invertir-hi, i aquest és el motiu pel qual el turisme de negocis és tant important, ja que molts empresaris de països propers hi arriben per motius comercials.

  1. Un estudi va demostrar que els hotels de Tokyo eren els més cars i amb més ocupació durant el primer quart de l’any 2000. Els hotels de la ciutat tenien una mitja del 83% dels seus llits ocupats.

1 comentari:

Anònim ha dit...

¿A qué tipo de plan pertenece?
Saludos
certificado