diumenge, 14 d’octubre del 2007

HERITAGE SITE MANAGEMENT


Aquí deixo un resum de l'article que vam exposar a classe:


L’article que hem tractat està extret de la revista Annals of Tourism Research, vol. 33, dels autors Yaniv Poria, Arie Reichel i Avitat Biran, i es titula HERITAGE SITE MANAGEMENT, Motivations and expectations (GESTIÓ DELS MONUMENTS HISTÒRICS, motivacions i expectatives).

L’estudi que portà a escriure aquest article es va fer per explorar el significat de les percepcions que tenen els turistes pel que respecta al turisme “d’herència”, és a dir, la visita a monuments o nodes turístics amb un significat historico-emotiu molt fort, o sigui, elements d’interès històric o cultural que sovint representen més una experiència educacional que emocional. Els autors varen agafar com a exemple d’aquests elements la CASA MUSEU D’ANNA FRANK, a Amsterdam (Holanda).


Segons els autors, els tipus d’elements que es visiten i que entren dins d’aquesta definició es poden subdividir en dos grups:

  1. - Grans obres d’art
  2. - Elements de mèrit arquitectònic (per recordar l’antiguitat)

Els dos motius d’anàlisis que van escollir per a l’estudi varen ser:

  1. - Raons per visitar aquests nodes
  2. - Quines expectatives tenien els visitants

El mètode que van seguir per a determinar aquestes raons i expectatives varen ser una sèrie d’entrevistes cara a cara fetes a les persones que s’esperaven a la cua de la casa museu. Aquestes varen ser les conclusions que van extreure.

Es varen determinar tres grans tipus de turistes que visiten aquest tipus d’elements:

  1. - Sentimentals: Aquests turistes senten una obligació moral i/o espiritual per visitar aquests nodes o elements turístics. Se senten fortament lligats a la història que s’explica a l’element visitat, i els afecta d’una manera més psicològica que no pas a mode d’aprenentatge. Tot i així, no s’hi senten lligats com si fos el seu passat.
  2. - Hereus: Aquests visitants se senten hereus de la història mostrada en l’element de visita, i per això creuen que és important visitar a
  3. quests nodes. Se senten el resultat o els descendents de les persones que varen viure aquell període històric.
  4. - Alumnes: Aquests tipus de turistes són els que visiten aquests elements amb ganes d’absorbir tot el coneixement que aquests els hi poden oferir, per exemple, en el cas de la Casa Museu d’Anna Frank, una sèrie d’elements sobre la II Guerra Mundial.